Taggad heest

Tja, jag har inoficiellt döpt om stackaren till det, för han har stått ett tag, och sedan så har det ju blivit sådan glashalka, så vi har inte kunnat rasa ur energin ur honom, så nu längtar vi båda två ganska rejält efter att snön ska försvinna!
Och så, när vi får tillbaka ridbanan (där är det så himla mycket snö, så det lär ta ett tag) så min kompis lovat att komma och hålla lektion för oss, så det ser i alla fall jag fram emot!

Sedan jag skrev sist så har vi jobbat lite på övergångar, och att han ska hålla sig till den gångart jag valt.
Vi har kommit över det här med att han tvärstannat, det var så att han är lite rädd för en 'energilåda' eller vad man nu ska kalla det, som sitter på en 'stolpe' som är typ två meter hög, och där i början så litade han inte så pass mycket på mig från ryggen, så därför fungerar det nu när jag har visat mig 'värdig' och har befäst mitt ledarskap.

I går var jag där ute, och då hade jag tänkt rida ut barbacka på grund av blåsten, för vi hade ändå inte kunnat göra någonting, men just på grund av blåsten blev han väldigt överkänslig och lite misstänksam mot pallen.
Så då jobbade vi lite i hagen, började med Friendly Game, och att jag ska få stå med sidan mot honom, vid hans hals t.ex. i stället för att jag alltid ska stå framför honom.
sedan lite Porcupine Game, vi jobbar på med framdelen, att han ska flytta bara framdelen, och så började vi lite på Yo-Yo Game, men det blev ju fel för då hoppade vi över Driving Game.
Jag ska bättra mig nästa gång! :)

Just nu söker jag ett hackamore, så om du säljer ett i närheten av Skellefteå, hör av dig!
(Hittade ett otroligt vackert på Tradera, men eftersom att jag bara kan handla med kontanter, så gick ju inte det.)

Älskar 'min' Espe Pil-tre! <3


J

Kommentarer
Postat av: Nasse

länge sen du bloggade, vad har hänt? :O

2012-09-03 @ 18:22:44
URL: http://juliafotografi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0