Välkommen till min nya blogg!

Jag hatar de där jävla inläggen som alltid läggs upp...

Hej! Jag heter Johanna.
Jag är tolv år, och cirka 1.60.
Totalt onödig info, och just därför läggs den upp.
Varför bloggen döptes till 'EspePil' är för att min medryttarhäst heter just Espe Pil, och det här är väl både för att jag ska kunna hålla koll på vad som händer och vad vi tränar på, och egentligen, and ust for your amusement, antar jag.
(Ja, jag använder ganska ofta svengelska).

Om jag ska börja med att introducera oss, så börjar jag väl mig med själv.
(Nej, inte alls ego... ^^)

Jag heter då Johanna (L-någoning i efternamn :)), är tolv år gammal och går i sexan.
Jag är cirka 160 centimeter lång, och är inte speciellt spinkig.
Jag har brunt, axellångt hår, i en ganska tråkig, gråtonad färg, och mörka bruna ögon.
Storlek 39 i skor. :)
Jag har ridit på ridskola i ungefär 7 år.
Jag är hopprädd, men det håller på att gå över, i ganska rask takt.

Och hästen då, Espe Pil.
Han är en nordsvensk (travare tror jag.)
Han gick på travet till -09, tror jag, och sedan blev han då en ridhäst.
Han står på ägarens jättemysiga gård på lösdrift, ungefär 4 mil (?) från 'centrum' där jag bor, ganska avlägset i en väldigt liten 'by', som består av några hus på högra sidan om vägen. Av någon anldning, inga hus på vänstersidan.
I alla fall.
Han är ungefär 1.50-1.60 någonting (jag kan aldrig riktigt få en bra insyn i hur hög han är), men han upplevs väldigt stor, då han är ganska muskulös, inte tjock, men muskulös, och kolsvart.
Lång man och pannlugg, och svans.
Hovskägg och stora hovar.
Han är otroligt jättesnäll, och han försöker alltid att göra som man vill när man rider, men ibland blir han nog lite osäker på vad det är man menar.
Otroligt snäll och lugn i alla lägen.

Tja, det var väl allt jag kommer på, men snart kommer 'riddagboken' igång, dock rider jag ju bara två gånger varannan vecka, just nu, så det blir kanske inte så ofta.



J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0